כלכלה מעגלית – ניצול מרבי של הבגדים שלנו

מה תקראו כאן

משבר האקלים והפגיעה הבלתי תיאמן באיכות הסביבה מעוררים הדים רבי עוצמה בעולם, אך נראה שלא מספיק. בזבוז משאבים וזיהום הכדור בו אנו חיים מוכרחים להיעצר אם ברצוננו להמשיך להתגורר כאן. אחד מהתחומים הבולטים שמטרתו לעורר מודעות לאיכות הסביבה הוא תחום הכלכלה המעגלית, ובפרט בתעשיית הטקסטיל.

מהי כלכלה מעגלית

שמה הנוסף של הכלכלה המעגלית היא כלכלה ירוקה, שמציעה אלטרנטיבה לכלכלה הלינארית הקבועה של הקפיטליזם המאפיין את כולנו- לקנות, להשתמש ולזרוק. תרבות הצריכה המודרנית משתמשת במשאבים הטבעיים שלנו, למשל בקניית בגדים, ואז משליכים אותם עוד לפני שמיצו את עצמם. הכלכלה המעגלית מחייבת ניהול משאבים נכון, כזה שייטיב גם עם הצרכנים, עם בעלי העסקים ובעיקר לכדור הארץ, הנפגע העיקרי מהנזקים הסביבתיים שתעשיית האדם מעוללת. 

שיתופיות ויד שנייה

בטרם יבינו התאגידים הגדולים את משמעותה ויכולותיה של הכלכלה המעגלית, על אף שחלקם כבר בדרך לשם, השינויים מתחילים בראש ובראשונה אצל האזרח הקטן. יוזמות קטנות של מכירת ומסירת בגדים יד שנייה, בין אם בגדי תינוקות וילדים ועד מכירת משקפיים, שלאחר תיקון מינימלי יכולות לחזור למצב תקין לחלוטין. כל אלו מוכיחים שלכלכלה המעגלית יש גם ערך חברתי, כאשר בגדים שאינם בשימוש יכולים לעבור בין היתר לאנשים חסרי אמצעים וממעמד נמוך, וכך נוצרת קרבה בין המעמדות, בתקווה בדרך לעולם חדש שיתנהל נכון יותר.

אל תפספסו>>expedient.co.il

מה דעתכם על הכתבה? שתפו אותנו בתגובות >>
כתבות בנושאים אחרים שאולי תרצו לראות:
logo white
מגזין פנאי ותוכן

WHOOP הוא מגזין מקוון חדשני המוקדש לחקר התחום החדשני של יצירת תוכן דיגיטלי, איצור וצריכה. עם התמקדות נלהבת בנוף הדיגיטלי המתפתח כל הזמן, הפעילויות שלנו משתרעות על פני תחומים מגוונים כגון חידושים טכנולוגיים אחרונים, סיפור סיפורים משפיע, אסטרטגיות תוכן דינמיות ומגמות מתפתחות ב-SEO, SEM, מדיה חברתית ועוד. אנו פועלים עם מומחים, משפיענים ומובילי מחשבה מובילים בתעשייה, ומספקים לקוראים שלנו ראיונות תובנות, מאמרים מעוררי מחשבה, ביקורות מעמיקות וסמינרים מקוונים בלעדיים. על ידי מתן הבנה מקיפה של עולם התוכן הדיגיטלי, אנו שואפים להעצים יוצרים, משווקים וחובבים לנווט ולשגשג באקוסיסטם הדיגיטלי הדינמי

הצטפרו לדיוור שלנו!
אהבתם את המאמר?
בטוח תאהבו גם את:
דילוג לתוכן